پرسش های متداول

پرسش پاسخ
سماپیام چیست؟

سماپیام، سامانه اطلاع رسانی پیامکی سیستم جامع مدیریت آموزش دانشگاهی سما می باشد. وقتی در این سیستم ثبت نام می کنید و بسته ی فعال دارید این سیستم برخی اطلاعات و رخدادهای مهم آموزشی شما را برای شما بصورت پیامک ارسال می­کند. برای مثال زمانی که نمره درس شما ثبت می شود آن را برای شما پیامک می کند.

چه اطلاعات و رخدادهایی برای من پیامک می شود؟

درحال حاضر این اطلاعات برای شما پیامک می شود:

  • ورود به سیستم آموزش
  • ورود ناموفق به سیستم آموزش
  • ثبت موقت نمره
  • ثبت نهایی نمره
  • تغییر نمره
  • عدم تشکیل کلاس
  • معدل نیمسال
  • معدل کل
  • تغییر کلمه عبور
  • تایید پرداخت آنلاین شهریه
  • تغییر برنامه امتحانی درس
  • تغییر برنامه کلاسی درس

برخی از رخدادهای دیگر هم بزودی اضافه خواهند شد. البته شما می توانید از طریق سیستم تنظیم کنید که چه رخدادهایی برای شما ارسال شود. درصورتی­که رخدادی برای شما مهم است که برای آن پیامک دریافت کنید و در این لیست نیست لطفا به ما اطلاع دهید. برای این کار از منوی "تماس با پشتیبانی" داخل سیستم سماپیام استفاده فرمایید.

این سیستم چه مزیتی برای من دارد؟

این سیستم برای راحتی و آسایش شما طراحی شده است. ما می دانیم که برای اطلاع از رخدادهای آموزشی خود، باید بارها و بارها به وب سایت سما یا واحد آموزش دانشگاه مراجعه کنید.
با این سیستم با دریافت یک پیامک نیاز به این مراجعات حذف می شود. دیگر لازم نیست برای باخبر شدن از نمره درس خود ده بار به سیستم آموزش وارد شوید، دیگر لازم نیست تا دانشگاه بروید و با عدم تشکیل کلاس روبرو شوید اینها و خیلی موارد دیگر را ما به شما اطلاع رسانی می کنیم تا شما آسوده تر باشید.

چرا با سماپیام امنیت من بیشتر می شود؟

چون سماپیام رخدادهای مرتبط با ورود به سیستم آموزش و تلاش ناموفق برای ورود با کدکاربری شما به سیستم آموزش را برای شما ارسال می کند. شما از رخدادهای مرتبط با کدکاربری خود مطلع می شوید و از امنیت خود اطمینان دارید.

چگونه می توان از خدمات سماپیام استفاده کرد؟

شما با ثبت نام در سیستم سماپیام و داشتن یک بسته ی فعال می توانید از خدمات سماپیام استفاده کنید.

چگونه با شما در تماس باشم؟

درطول کار با سیستم ممکن است نیاز باشد که با ما درتماس باشید، ممکن است بخواهید خطایی را به ما گزارش کنید، یا پیشنهادی بدهید یا قابلیتی درخواست کنید، یا چیزی را پیگیری کنید، همیشه می توانید از طریق بخش "تماس با پشتیبانی" و با ثبت تیکت با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما تیکت ها را بررسی کرده و پاسخ خواهند داد.

چرا دانشگاه من در فهرست دانشگاههای سیستم نیست؟

خدمات سما پیام درحال گسترش است، اگر دانشگاه شما از سیستم جامع "مدیریت آموزش سما" استفاده می­کند ولی هنوز اسم دانشگاه شما در سیستم موجود نیست، کمی باید صبر کنید تا این خدمات در آن دانشگاه نیز راه اندازی شود. اگر فعال تر هستید همین حالا برای ما یک تیکت ثبت کنید یا دانشگاه خود را برای پیوستن سریعتر به ما ترغیب کنید.

رمز عبورم را فراموش کرده ام؟

برای دریافت رمز عبور جدید از قسمت فراموشی رمز عبور استفاده کنید. ویا از لینک زیر استفاده نمایید:

بازیابی کلمه عبور
چرا من پیامک کد فعال سازی را دریافت نمی کنم؟

گاهی وجود اختلال در شبکه های مخابراتی مانع ارسال پیامک ها می شود. در این حالت لطفا کمی صبر کرده و سپس دوباره تلاش کنید.

همچنین اپراتور همراه اول به طور موقت برای مدتی ارائه خدمات اطلاع رسانی پیامکی را قطع کرده است و به همین دلیل آن دسته از مشترکان این اپراتور که امکان دریافت پیامک تبلیغاتی را غیرفعال کرده اند ممکن است پیامک دریافت نکنند. در این شرایط یا دریافت پیامک تبلیغاتی را فعال کنید و یا از سایر اپراتورها استفاده کنید.

چرا با اینکه ثبت نام کرده ام پیامک دریافت نمی کنم؟

اگر شما بسته فعال نداشته باشید یا تاریخ اعتبار آن تمام شده باشد پیامک دریافت نمی کنید. در این حالت برای دریافت پیامک باید بسته جدید تهیه کنید.

اگر شما بسته فعال دارید ولی بازهم پیامک دریافت نمی کنید حتما از طریق ارسال تیکت به ما اطلاع دهید و درخواست پشتیبانی کنید تا کارشناسان ما دلیل این مساله را بررسی کنند. ما تمام تلاشمان این است که سیستم بدون وقفه فعال باشد اما برخی رخ داد ها مانند قطعی اینترنت، قطعی سرویسهای مخابرات یا مشکلات مرتبط با شبکه یا سرور دانشگاه که باعث ایجاد اخلال در ارسال پیامک ها می شوند خارج از کنترل ما هستند اگرچه در این شرایط هم ما همچنان برای فعال شدن سریعتر سیستم نهایت تلاش خود را می کنیم.

در ضمن، اپراتور همراه اول به طور موقت برای سه ماه آینده ارائه خدمات اطلاع رسانی پیامکی را قطع کرده است و به همین دلیل آن دسته از مشترکان این اپراتور که امکان دریافت پیامک تبلیغاتی را غیرفعال کرده اند ممکن است پیامک دریافت نکنند. در این شرایط یا دریافت پیامک تبلیغاتی را فعال کنید و یا از سایر اپراتورها استفاده کنید. برای تغییر شماره می توانید از قسمت تنظیمات استفاده کنید.

چگونه شماره موبایل خود را تغییر دهم؟

ممکن است به هر دلیل شماره موبایل شما تغییر کند و یا بخواهید از شماره دیگری برای دریافت پیامک از این سیستم استفاده کنید. برای این کار با مراجعه به سایت و انتخاب گزینه تنظیمات از منو، می توانید شماره جدید خود را وارد کرده و آن را فعال نمایید.

از مانده اعتبار خود چگونه باخبر شوم؟

با مراجعه به سایت می توانید از مدت اعتبار و تاریخ پایان اعتبار بسته ی خود مطلع شوید. همچنین ما هم قبل از اتمام اعتبار بسته، به شما پیامک می زنیم.

پرداخت آنلاین چگونه است؟

برای اطلاع از نحوه پرداخت آنلاین، محتویات لینک زیر را مطالعه فرمایید:

راهنمای پرداخت آنلاین
ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟ گاهی ممکن است در هنگام پرداخت، شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق باشد. در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
تاریخچه پیامک های من چه مدت نگهداری می شود؟ پیام ها از زمان ارسال برای شما، تا دو هفته در سیستم نگهداری می شوند و پس از آن پیام های قدیمی پاک می شوند.
اگر موبایل من در دسترس نباشد چه اتفاقی می افتد؟ اگر موبایل شما خارج از محدوده خدمات شبکه تلفن همراه باشد، سیستم چند بار در زمانهای مختلف تلاش تا پیامک­های شما را ارسال کند، اگر در طول این مدت سیستم نتواند پیامک را ارسال کند وضعیت آن را تغییر داده و از فهرست ارسال خارج می کند. همچنین پیامک­هایی که ارزش آنها مربوط به همان لحظه است مانند "ورود به سیستم" درصورتی که ارسال نشوند از لیست ارسال خارج می شوند.
تفاوت بسته نقره ای و طلایی چیست؟ مدت اعتبار بسته ی طلایی طولانی تر بوده و با توجه به درصد تخفیف اعمال شده مقرون به صرفه تر است. از نظر دریافت خدمات این دوبسته فعلا تفاوتی ندارند.